Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Känner mig svag

Hej fina ni,

 

Precis som rubriken lyder så känner jag mig så otroligt svag fysiskt, jag har så ont i ryggen och jag känner hur slapp huden är efter att mina muskler minskat eftersom jag inte tränat under graviditeten, jag hade ingen ork under de första tre månaderna för jag mådde konstant illa och efter det hade jag verkligen ingen ork, jag var så trött och det var januari/februari och motivationen var noll. FY vad jag ångrar mig nu, jag har aldrig haft så här ont i ryggen eller i kroppen. Dels för att när jag ammar så har jag suttit/legat dåligt vilket resulterar i huvudvärk och dålig hållning.

 

Så i september där träningen igång för mig igen har jag bestämt, det är ett måste för att må bra och för att orka! Jag är så jäkla taggad för detta och kommer köra gymmet samt tennis och paddel! ÄLSKAR bollsporter och ser fram emot skolan som börjar till hösten!

 

 

 

 

 

 

Vältränad och hälsosam, fy tusan vad jag längtar!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
11kommentarer
  • Känner igen det där, sliter så mkt på kroppen.. axlar o rygg av amning o att bära bebis som ju bara blir tyngre o tyngre.
    Satsa på bästa amningskudden hemma, o även ligga ner o amma om det går, se till att kroppen får bra stöd, försöka bära bebis omväxlande osv. Sätt babyskyddet på vagnen istf att bära det i handen om bebis behöver vara i bilstolen. Finns bra mamma-yoga pass på youtube där man fokuserar på rygg som underlättar. Ha bra bärsele👍

    Maria 2018-08-09 15:04:17
    Svara
  • Bästa tipset från tvåbarnsmor som kände sig precis som dig: mammafitness.se. Blev som en ny människa med Olgas träning!

    Sanna 2018-08-09 12:55:32
    Svara
  • Hej Jannike!
    Håll ut och ge det tid. Jag är smal i vanliga fam men gick upp 30 kg med båda mina graviditeter fastän jag var hälsosam (verkar vara så min kropp reagerar på att vara gravid..) och hade konstant ont överallt de sista 10 v i graviditeten och därefter. Kände dessutom inte igen mig alls i min kroppshydda därefter. Och var jätteivrig att komma igång med träningen efter förlossningen. Men märkte att modersmjölken försvann varje gång jag tränade… båda är ju väldigt energikrävande och träningen tog energin från mjölkproduktionen. Så jag fick avvakta tills lillen började äta puréer och inte var helt beroende av mjölken. Sen gick det undan och efter ett år var jag starkare och i bättre form än innan graviditeterna. Så ta det lugnt och gör det som känns bra för dig o lillen! Och inom sin tid kommer du att känna dig som dig själv igen!
    Kram kram!

    Zora 2018-08-09 10:01:19
    Svara
  • Håll koll på ryggen Bisse! Jag kännde precis som du. Tänkte fasen vad ont i ryggen jag har av allt ammande och helt orkeslös. Men hade fått en jättestor inflammation i livmodern och fick läggas in på sjukhuset med akut antibiotika!
    Hoppas du känner dig piggare snart! ❤️

    Lisa Asplind 2018-08-09 07:32:21
    Svara
  • Åh, förstår dig så mycket! Den där längtan efter en stark och värkfri kropp, den är inte att leka med. Om jag får ge dig ett tips så är det att ladda hem mammamage-appen. Den här hjälpt mig vid mina två senaste graviditeter. Och hjälpte mig att få tillbaka inre stabilitet så att jag sedan kunde fortsätta med annan träning! Ha det gott!

    Maja 2018-08-09 00:12:08
    Svara
  • Förstår dej totalt! Är själv gravid i vecka 33 med mitt andra barn och har så ont att jag knappt kan gå. Får sån ångest över att inte kunna röra på mej.
    Men vill absolut tipsa dej om att ta det lugnt med träningen i början, man kan verkligen skada bäckenet och ryggen om man börjar träna för hårt i början. Detta gjorde jag efter mitt första barn och fick ännu mera problem. Till sist gick jag till en fysioterapeut som hjälpte mej att få i skick bäckenet och de djupa magmusklerna, det var verkligen värt pengarna.

    U 2018-08-08 23:39:58
    Svara
  • Hej Jannike!

    Stort grattis till din underbara son! Har följt dig länge nu och fått ”vara med” på din resa, så roligt att följa och jag beundrar verkligen allt du åstadkommit på så kort tid.

    Förstår att du är taggad på träningen igen. Vill absolut inte vara någon pessimist på ngt sätt men var försiktig och ta gärna hjälp i början. Jag älskar också träning men var i samma situation som du under mina graviditeter. Övetaggad på träning blir dock lätt att man går på för hårt. Ett tips är att kolla in Mamafitness med Olga. Otroligt bra tips på hur man ska träna första tiden.

    Som sagt, inga pekpinnar men vill verkligen inte att du ska hamna i samma dryga spiral som jag med konstant värk 5 år senare bara för att man inte tog sig tiden att bygg upp stabiliteten i bålen på rätt sätt….

    Heja dig!!!!!💪🏼💪🏼

    Sandra 2018-08-08 22:49:32
    Svara
  • Åååh, jag är i exakt samma sits!! Kunde inte heller träna under graviditeten, och födde för tre veckor sedan. Ryggsmärtorna, my god! Orkar inte ens sitta på en stol vid matbordet typ? Axlar, nacke, huvudvärk. Ömmande höfter och knän 🙈 känner mig som en 80-åring! Så fort jag har läkt klart blir det träning, som jag längtar 😍❤️

    Rebecca 2018-08-08 22:24:53
    Svara
  • Ja herre vad det sliter på kroppen att amma och bära bebis, och de blir ju inte lättare!🙈
    Så av erfarenhet kan jag säga att det är en god investering att träna lite för att hålla ihop 😄

    Madde 2018-08-08 22:15:38 http://lifebymadde.wordpress.com
    Svara
  • Ett tips som du säkert fått redan på BB är att ladda ner mamma-mage appen. Det är ingen regelrätt ”träning” utan handlar om att hjälpa kroppen komma tillbaka och göra rätt med både hotta de djupa magmusklerna och ”knipet” för att inte felbelats mär du börjar med riktig fysisk aktivitet. Den är super och tar inte mer än 10 min per dag! Heja heja Bisse!!! ❤️

    Sofia 2018-08-08 22:07:36
    Svara
  • Ett tips är att redan nu börja med MammaMageTräning, superbra rehab för bålstabilitet och musklerna efter en graviditet. Ladda ner appen mammamage och testa redan nu. Man gör övningarna stegvis från väldig lätt nivå för att hitta de rätta djupa musklerna.

    Nettan 2018-08-08 18:12:38
    Svara

senaste från Home

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Cassandra Klatzkow
Lifestyle
Sara Che
Lifestyle
Emelie Walles
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Tyra-Stina Wilhelmsson
Hälsa
Joanna Swica
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Cassandra Lundgren
Home
Jannike Ebbing
Lifestyle
Evelina Andersson
Lifestyle
Sophia Anderberg
Mode
Mathilda Weihager
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Emma Danielsson
Mode
Imane Asry
Lifestyle
Fanna Ndow Norrby
Hälsa
Jenny Sunding